Thursday, April 2, 2009

Majlis Penyampaian Sijil PLMM SPNS 1(08-09)

31 Mac 2009 bertempat di Dewan Tadika Pusat Latihan SPNS,Kg.Chang Sg.Gepai Bidor. SPNS telah mengadakan Majlis Penyampaian Sijil bagi pelatih dan jurulatih untuk Program Latihan Membangun Masyarakat SPNS 1 sesi 2008-2009.
Seramai 60 lebih orang yang telah hadir ke majlis ini iaitu ibubapa para pelatih dan juga wakil-wakil kampung yang dijemput. Selain daripada itu, Penolong Penghulu Kg.Chang Sg.Gepai iaitu Bah Rintang juga turut hadir dan Penghulu dari Kg.Gesau,Slim River iaitu Bah Gaharai juga hadir untuk membero sokongan.
Majlis ini bermula dari jam 8.30 malam dan berakhir pada jam 10.30 malam. Pada awalnya ia dirancang bermula jam 7.30 malam dan berakhir jam 9.30 malam namun ia terpaksa dimulakan lewat kerana menunggu kehadiran orang-orang kampung dan ada juga yang masih makan dan sebagainya.
Tujuan majlis ini diadakan adalah untuk memberi sijil sebagai penghargaan kepada para pelatih dan jurulatih kerana berjaya menghabiskan latihan ini yang telah dijalankan selama 6 bulan. Ia juga adalah untuk menarik perhatian masyarakat kampung terutamanya para belia yang masih kurang sedar dan tidak tahu tentang program ini.
Banyak acara-acara menarik yang dapat diselitkan dalam masa yang agak singkat ini seperti ucapan daripada ketua jurulatih, wakil-wakil kampung serta nasihat dan harapan dari Institusi Mairaknak yang lebih berpengalaman dalam hal-hal kampung. Selain daripada itu, terdapat juga persembahan tarian dari belia SPNS serta pelatih itu sendiri.
Walaupun majlis ini kelihatannya agak kecil dan ringkas namun ia meriah kerana mendapat sokongan dari ibubapa pelatih masing-masing serta penduduk Kg.Chang sendiri.
Saya yang bertugas sebagai pengacara majlis pada malam itu merasa bangga kerana kami dapat jayakan majlis pada malam itu.

No comments: